Vigyázat, méreg!

2023. május 06. - Dr.Heart

medium-shot-blurry-people-with-equipment.jpg

A közelmúltban részese voltam egy igen érdekes toxikus szeretői viszonynak, amelynek a tapasztalatai még frissek, így azonnal meg tudom osztani.

Ezek semmiképp nem általánosítások, hanem kifejezetten erre az egy viszonyra korlátozódnak, azonban mégis egy-két jellemzőjében felismerhetőek olyan mintázatok, amik elkerülésére intenék. Vannak olyan férfitársaim, akiket hajlamos elvakítani a kémia, a szerelem rózsaszín köde és nem látnak a dolgok mögé. Nekik hátha tanulságos lesz és rájönnek, hogy az ilyesfajta viszonyok károsak és azonnal ki kell ugrani belőlük, mert csak áldozattá válnak. Addig kell emelt fővel távozni, amíg lehet. Több férfitársamat láttam már tönkremennni hasonlóban. De hát valahol ez is ennek a blognak a lényege: én kipróbáltam és megírom, hogy neked már ne kelljen.

A viszony alanya egy kívülről határozottnak tűnő, vehemens, de szerintem sok sérülést hordozó hölgy, hatalmas egóval. Munkáját tekintve olyan cégnél volt területi képviselő, ahol rengeteg embert ismert és játszania kellett egyfajta szerepet, ami a mindennapi életére is kihatott. Abból nem mindig tudott kiszakadni. Férfiak lengték körül, akik közül sok nyilvánvalóan megdugná, ha tehetné, hiszen az iparág, amiben tevékenykedett, férfiközpontú. Külsejére maradéktalanul odafigyelt: első helyen volt mindig, hogy hogy néz ki, ami már-már beteges szinten ment. Exhibicionista volt, kereste a bajt, a veszélyeket és hajszolta az élményeket. A hobbijait is ennek megfelelően választotta.

De mik is ezek a jelek, amik egyértelműen jelezték ennek a viszonynak a toxikusságát és a férfi önérzetre gyakorolt negatív hatását?

  • Minden róla szólt. Teljesen mindegy, hogy milyen helyzetről volt szó, mindent a saját előnyére fordított. Hogy neki jó legyen, függetlenül attól, hogy nekem jó volt-e.
  • Csak az és úgy volt jó, ahogy ő szereti vagy ő csinálja. Én nem tudhattam semmit jól, vagy sosem volt igazam, ebből rendszeres konfliktusaink voltak (melyik férfi szereti, ha megkérdőjelezik olyan dolgokban, amikhez ért?). Ha volt olyan dolog, amiben ő volt a jobb, akkor az csak úgy lehetett jó.
  • Sehova nem szeretett menni, amit nem ő választott ki. Bármilyen programjavaslattal álltam elő, az nem volt jó.
  • Minden, amit mondtam vagy tettem, azonnal bekerült egy kilövőállásba és később random pillanatokban fordította ellenem.
  • Amint elkezdtem komoly dolgokról beszélni, vagy valamit komolyan mondtam, kiröhögött. Ha egy nő röhög rajtad, amikor komolyan beszélsz, akkor egyáltalán nem vesz komolyan.
  • Amikor a jövőre vagy az aktuális „játékszabályokra” próbáltam terelni a szót, mindig elhessegette a témát. Egy szeretői viszonyban márpedig egyszer meg kell húzni a vonalakat, hogy az marad-e a viszony, vagy sem.
  • Ha nem érezte jól magát lelkileg, vagy fizikailag, arra mindig tekintettel kellett lenni, olyankor semmi másról nem lehetett beszélni. Ha viszont megpróbáltam együttérezni vele, akkor előadta, hogy mennyire kemény és túl fogja élni.
  • Sosem mondta ki, de éreztette, hogy aki olcsó dolgokat hord, használ vagy vásárol, az ciki. Mivel én pl. nem igazán hordok drága, márkás ruhákat (de ettől függetlenül igényes vagyok), egy picit nekem is szólt.
  • Vagy nem hagyott beszélni, vagy semmit nem lehetett belőle kiszedni.
  • A féltékenységet egyértelmű helyzetekben sem tűrte, sőt, kikérte magának, azonban ő rendre féltékeny volt.
  • Csók közben soha nem csukta be a szemét, vagy nézett rám, hanem elnézett másfele. Ezt onnan tudtam, hogy egyszer kiszúrtam, utána rendszeresen figyeltem. Ez szerintem minden nőnél egy azonnali jele annak, hogy csak színjáték történik.
  • Soha nem kérdezett rólam semmit. Nem kérdezett a múltamról, nem volt rá kíváncsi, hogy milyen ember vagyok.
  • Nem mondott semmit magáról, vagy csak nagyon nehezen (a múltjáról, az érzéseiről). A véleményét a világról, emberekről persze nem rejtette véka alá.
  • Nem tudott semmilyen ajándéknak örülni, csak annak, amit ő vett magának. Bárkitől kapott valamit, leszólta, kidobta. Emiatt én már nem is vettem neki semmit.

Kemény sztori, nem? A normál párkapcsolati dinamikák - sőt, megkockáztatom, hogy a sima, emberek közti dinamikák sem működtek. De akkor mi is volt a célja ennek a kapcsolatnak? Bingo, egolegyezgetés! A párkapcsolati blogok többsége ezeket a dolgokat úgy állítja be, hogy férfiak követik el, ami nem véletlen, hiszen azok nőknek szóló blogok.

Ha ilyet tapasztalsz, amiket fent írtam: menekülj!

A bejegyzés trackback címe:

https://ferfisziv.blog.hu/api/trackback/id/tr3418118208

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lorrh 2023.05.06. 20:55:24

Ez nagyon súlyos leírás. Ezen pontok mindegyike előfordult? Mennyi ideig húztad?

Dr.Heart 2023.05.07. 20:35:13

@Lorrh: az összes, persze. Pár hónap alatt felszínre kerültek, de egy idő után hagytam még, kíváncsi voltam a végkifejletre.
süti beállítások módosítása